Thursday, October 29, 2009

pilihanraya kampus 09/10~

salam..

sana sini org bercerita psl PRK yg brlangsung smlm..ade yg gmbira, sedih n mcm2 lg..thniah kpd umair,muid,ain,haniff n jenani atas kemenangan anda..honestly,aku sdey sgt2 ngn kekalahan calon no 3 iaitu ACAP..





aku rse sume org akn brstuju ngn pndpt aku yg kte sbnrnye kehilangan seorg bakal pemimpin yg akn mngubah MPP secare keseluruhannye.. wlaupn hanye mndpt undian sebnyk 951,acap tetap mndpt sokongan rmai..
pandangan peribadi aku sndri,acap mahu brtanding utk general constituency bkn sbb die nk menang & tunjukkn pd org rmai yg die mmg layak..tp disebabkn smgt die yg mahu mengubah UTP pd amnya..dan MPP secare khususnya..korg sndiri akn stuju klu aku katekn sememangnye acap mmpunyai ciri2 seorg pemimpin yg diharapkn..
wlaupn die kalah,tp smgtnye dlm prjuangan xbrhenti smpai d cni je..buktinye..nilah sedikt coretan dr blog acap:
"The spirit of UTP Neighbourhood will never fade and the desire for change will never die."
"Another thing is, due to encouraging viewers request to maintain this blog, perhaps I will consider to reconstruct this blog as UTP politics observer as a medium of counter balance in the coming role of MPPUTP 09/10. This is a responsibility of all to help our leaders improve the situation. Pray for them and pray for a better life in UTP."
ade yg brpuas hati & sebaliknye dgn keputusan undian smlm..kwn aku yg xsame batch ngn acap(batch aku la tu..) pn leh trkjut nape acap xmenang.."nape die xmenang?bkn die layak ke?"..tu antara respon yg aku terime..
wlaupn aku bknla die hard fan acap, tp aku tetap menyokongnye dr belakang..klu taun dpn acap brtanding lg, aku tanpa segan silu akn turun padang utk promote acap pd yg len2..
dlm bnyk2 ayat yg die coretkn dlm blognye..ade 1 ayat yg aku rse the best..
"This might be one Acap falling, but more Acaps will emerge in the future."
aku dh bace bnyk blog yg mnceritakn psl PRK..rata2 mereka menyatakn ketidakpuashatian trhadap kekalahan acap..aku bru setahun jgung brgelar student utp..tp aku leh katekn yg PRK kali ni mncetuskn fenomena bru di mana calon yg difikirkn konfem akn menang & SEPATUTNYA MENANG akhirnye kecundang..
ade 1 blog lg yg turut mmberikn pandangan trhadap isu ni..http://rausyanfikir.com/
g la terjah ye!
ape2 pn..sume dh brlaku..wlaupn ape yg kte harapkn x jadi kenyataan,smuge rkn2 sume trus mnyokong barisan pemimpin MPP 09/10 yg bru..
p/s: klu la aku brdaya, aku nk sgt2 wt undi tidak percaya ngn kekalahan acap..:-(

2 comments:

  1. aku pun terkejut dgn kekalahan acap...
    heran betol

    ReplyDelete
  2. ha,tula psl..
    smpai skang pn aku xcaye die kalah..
    ade yg ckp ade konspirasi nk jtuhkn die..
    fan die plak ckp mybe diorg xcukup fund n manpower..
    ade yg siap bg cdgn wt PRK lg skali taun depan..
    huhu..

    ReplyDelete