Saturday, November 7, 2009

n9 juara!!!

salam..

yeah!!!akhirnye n9 muncul juara bola sepak piala malaysia!!! den banggo jd anak jati n9..haha..wlaupn den x dapek nk poie bkt jalil tgk final..den totap berkobar2..
haha..mule la aku mengarut..

wlaupn aku gmbire sgt2 smpai snyum spnjg mlm n demam trus ilang..aku tetap xpuas ati..kenapakah?

sory 2 say..aku mmg xsuke penyokong kelantan!!!aku bkn nk brsikap kenegerian..tp kelakuan diorg mse final mlm td wt org len marah n meluat..tau x??

dh kalah tu dh r..pe psl lak nk men bakar2 seat kt stadium tu plak?siap baling2 mercun lg..diorg xpkir psl keselamatan org lain ke hah?aku phm r diorg kecewa sbb kalah..tp xkn smpai nk wt bnde2 bodoh tu???

ade 1 insiden xlame dlu pn cmni gak..tp lg truk..ade rusuhan kt luar stadium smpai ade sorg bdk yg xtau ape2 trus buta matenye..mse polis gne gas pemedih mate..ni sume disbbkn tindak tanduk penyokong fanatik kelantan yg msih x ubah2!!

ha,bab yg baling2 mercun ni..diorg sbnrnye mmg dh dpt agak yg diorg akan kalah kot..yela,xkn leh plak smpai bwk mercun klu diorg yakin kelantan akn menang??tol x??

geram btul aku tau x!!!!!!! xde semangat kesukanan lgsung..aku yakin pnyokong n9 xpenah wt keje2 bodoh ni..menang kalah adat permainan..so trime jela..

mgkin ade yg akn marah ngn pe yg aku tulis ni..tp pkir r secare rasional..ape yg aku tulis ni bkn atas dasar kenegerian..bkn stkt aku je..kwn2 aku yg bkn dr n9 n kelantan pn turut mengutuk tindakan penyokong kelantan mlm td..

penyokong kelantan smlm yg g stadium adela dlm 60 000 rsenye..klu stkt dtg rmai2 nk bakar stadium..baik xyah dtg!!tgk kt tv je...

nmpknye hasrat PM wujudkn 1Malaysia mcm xbrjaye..klu bnde yg mcm ni emo xtntu psl..bnde yg len lg r..

aku tau xsume pnyokong kelantan mcm tu..tp bak kate pepatah "kerana nila setitik,rosak susu sebelanga"..tindakan diorg ni mmg dh mencemarkn name & memalukn rakyat negeri diorg sndri..

aku mmg btul2 geram ni..hisy...

No comments:

Post a Comment